مشاوره

مشاوره

مشاوره

مشاوره

مشاوره تحصیلی

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰


اهمیت تست زنی در آزمون تیزهوشان
کاروان رفت و تو در خواب و بیابان در پیش        کی روی ره ز که پرسی چه کنی چون باشی
خیلی از داوطلبان آزمون استعدادهای درخشان به دلیل این که هنوز به مرحله قابل قبول از تست زنی نرسیده اند، آیه یأس خوانده و خود را از همین الان شکست خورده میدان به حساب می آورند. اما این طرز فکر کاملا اشتباه است و قانون زندگی این است که هر لحظه ماهی را از آب بگیری تازه است پس از الان بجنب و تلاش خود را همراه با اعتماد به نفس بالا ببر و در وقت باقیمانده که نفس ها به سختی بالا می آید با انرژی بالایی خودت را تا حد دوستانت که زودتر شروع کرده اند، بالا بکش و جنگجوی خوبی باش. با مطالعه این پست و پستهای دیگر درخت دانش راجع به تیزهوشان می توانید به اهمیت تست زنی در آزمون تیزهوشان پی ببرید.
ما در مشاوره های خود به دوستانی که حتی در هفته پایانی آزمون به سر برده و خواهان کمک در برنامه ریزی باشند، با کمال میل استقبال می کنیم چون اعتقاد داریم بر این که خیلی از شاعران، نویسندگان و مخترعان ما یک شبه استعداد خود را کشف کرده اند. شاید این دسته از داوطلبان دیرتر به هدف برسند اما تلاش و انگیزه آنها برای موفقیت قابل تحسین است و با پشتکار حتما موفق خواهند شد. زیرا کلید موفقیت که خواستن توانستن است، را در دستان خود دارند.
اهمیت برنامه ریزی
 درخت دانش برای داوطلبانی که از وضعیت پیشرفت خود برای آزمون راضی نیستند پیشنهاد می کند اگر برنامه خوبی ندارید می توانید با مشاوره یک برنامه ریزی خوب جهت ادامه راه انجام دهید. اگر از وضعیت تست زنی خود نتیجه مطلوبی کسب نمی کنید ما راه های تست زنی را به شما خواهیم آموخت تا از این به بعد که نیاز به تست زنی بیشتری دارید با اعتماد بالاتری پیش بروید. از همین امروز دست به کار شو بدون نگاه کردن به انبار کتاب های خوانده نشده و تست های کار نکرده . با یک برنامه ریزی خوب که مدیریت زمان باقی مانده به بهترین نوع در آن موجود باشد شروع کن. چون در خیلی از برنامه ریزی های اشتباه دانش آموز با تنظیم نامناسب زمان مطالعه به مشکل بر می خورد. در این حالت پنجاه درصد اول درس با وسواس شدید در چند مرحله پیاپی خوانده می شود و پنجاه درصد دوم را به دلیل وقت کم و نداشتن حوصله ناشی از خستگی، سطحی می خواند. بیش از هفتاد درصد سوالات آزمون از سوالات آزمون های سال های گذشته(اهمیت تست زنی در آزمون تیزهوشان) با اندکی تغییرات، می باشد پس بعد از خواندن کتاب درسی، با کار کردن بر روی تست های سالهای گذشته خود را به صف اول برسان.
 استفاده از روش ف.ش.م.ن.(اهمیت تست زنی در آزمون تیزهوشان)
از آنجا که اصولا یک سوم سوالات آزمون آسان می باشند و در یک چشم به هم زدن داوطلبان تقریبا حاضر به پاسخگویی هستند، این سوالات آسان را یافته و پاسخ دهید. استفاده از تکنیک ف.ش.م.ن. در حین اجرای آزمون(اهمیت تست زنی در آزمون تیزهوشان) کمک مؤثری به نتیجه آزمون می نماید. در نگاهی به سوال در کنار آن یکی از این حروف به ترتیب زیر نوشته می شود که از اتلاف وقت و اثرات زیان بار آن جلوگیری می کند. حرف ف.
 حرف ف.به معنای فراموشی است به این معنی که بارها سوالاتی در این زمینه حل کرده اید و پاسخ درست را نیز یافته اید اما در سر جلسه آزمون به دلایل متفاوتی مانند اضطراب، کم خوابی، تغذیه نادرست، روش حل آن را فراموش کرده اید پس کنار سوال حرف ف. را نوشته و کار بر روی این تست را به زمان دیگری موکول کنید. بیشتر درباره سوالات ریاضی این اتفاق می افتد. برای کاهش این مشکل در زمان درس خواندن و تست زدن باید موضوعاتی که امکان فراموشی دارند را در یک دفترچه جداگانه یادداشت نمایید تا به آسانی و در اسرع وقت مرور شوند.
 حرف ش
حرف ش به معنای شک دار می باشد. در تست های آموزشی معمولا اشتباه بودن دو گزینه مشخص است و داوطلبان با نگاه کردن به سوال فورا آن دو گزینه اشتباه را حذف می کنند و در دو گزینه باقیمانده امکان دارد دامی نهاده باشند پس با این فکر که هر بار در سوالات شک دار پاسخ اشتباه داده ام به سوال ننگرید چون با این کار اعتماد به نفس خود را از بین می برید.سعی کنید جواب منطقی برای پاسخگویی یا رد یک گزینه بیابید.
 حرف م.
 حرف م .به معنای مهم می باشد. ربطی بهپیچیدگی و سختی سوال ندارد و بارها معلم در سر کلاس تأکید بر مهم بودن این مبحث برای آزمون نموده است پس با تمرین و تکرار زیاد سوالات مهم آنها را شناخته و به راحتی بر موضوع مسلط خواهید شد و در حین آزمون متوجه می شوید که این سوال از کدام مبحث از کتاب است و به چه طریقی به نتیجه مطلوب می رسید .
حرف ن.
 حرف ن به معنای ناقص است. یعنی اطلاعات من برای جوابگویی به این سوال ناقص است و تنها راه رفع این مشکل مطالعه درست در حین مطالعه می باشد.چون در این گونه سوالات داوطلب تا نصفه راه را درست رفته از پاسخگویی به بقیه جواب سوال عاجز می ماند و باعث اتلاف وقت می شود.اگر در آزمون با این شرایط روبه رو شدید برای جلوگیری از اتلاف وقت به سوالات دیگر آزمون رسیدگی کنید و در پایان وقت اگر وقت اضافه ای داشتید به این گونه سوالات وقت اختصاص دهید.
 استفاده از روش ضربدر و منها(اهمیت تست زنی در آزمون تیزهوشان) روش دیگر برای تست زنی استفاده از روش ضربدر و منها می باشد. اگر روش ف.ش.م.ن. برایتان جالب نیست می توانید از ضربدر و منها استفاده کنید به این طریق که در کنار سوال های وقت گیر و سوال هایی که ممکن است با صرف زمان بیشتری به جواب برسید، علامت ضربدر بگذارید و در کنار سوال هایی که اصلا بلد نیستید علامت منها بگذارید. تا در پایان آزمون اگر وقت اضافه داشتید به سراغ سوالهایی بروید که علامت ضربدر گذاشته اید با این کار زمان خود را مدیریت نمایید. نتیجه گیری از همین امروز که شروع به سوالات تست زنی(اهمیت تست زنی در آزمون تیزهوشان) کرده اید و هر روز یک آزمون برای خود در منزل مانند کنکور اجرا می کنید، سعی کنید از تکنیک های تست زنی استفاده و یکی از این دو روش را انتخاب نمایید تا از اتلاف وقت جلوگیری کرده باشید. و سرعت عمل خود را در تشخیص سوالات افزایش دهید. و به خواندن تمام سوالات دفترچه برسید.و اطمینان حاصل می کنید که به تمام سوالاتی که بلد بوده اید پاسخ داده اید.. و زمانی را نیز برای سوالات سخت ذخیره کرده اید.با این کار در جلسه آزمون با تسلط بیشتر حاضر می شوید و از اضطراب خود کاسته اید و همچنین مباحث سخت و نکته دار و مهم را آموخته یادداشت کرده وزمان بیشتری برای حل این مشکلات دارید.
مشاوره و برنامه ریزی درسی تیزهوشان درخت دانش
 قابل توجه دانش آموزان تیزهوش برای موفقیت در تمامی مقاطع تحصیلی نیاز به برنامه ریزی منظم دارید، برای یک برنامه ریزی منظم با مشاوران و کارشناسان درخت دانش در ارتباط باشید. شماره ارتباط با کارشناسان و مشاوران درخت دانش 9099072943 می باشد. ارزوی ما موفقت شما دوستان عزیز می باشد.
نکته مهم: برای اطلاعات بیشتر در باب موضوع های تحصیلی و نحوه پیشرفت و موفقیت در آزمون های تیزهوشان می توانید بر روی لینک های زیر کلیک نمایید:
ادغام آزمون مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در پایه نهم
نحوه تست زنی در آزمون تیزهوشان،
برنامه ریزی روزانه تیزهوشان
زمان ثبت نام مدارس تیزهوشان افزایش خلاقیت تیزهوشان
افزایش کیفیت مطالعه تیزهوشان شرایط مدارس تیزهوشان
نقش تغذیه در یادگیری تیزهوشان
 تاثیر استرس در آزمون تیزهوشان

 شرکت در کلاس های فوق العاده تیزهوشان
 مراحل مرور و مطالعه خوب درسی تیزهوشان
 راههای ارتباطی با کارشناسان و مشاوران درخت دانش شامل: شماره تماس: 9099072943 کانال تلگرام: http://t.me/derakhte-danesh اینستاگرام: سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی