مشاوره

مشاوره

مشاوره

مشاوره

مشاوره تحصیلی

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰


ثبت نام کنکور سراسری 98 چگونه است؟

در این مقاله سعی بر این داریم که به سوالات داوطلبانی که در رابطه با ثبت نام کنکور سراسری 98  با مشاوره تحصیلی درخت دانش تماس گرفته اند پاسخ دهیم .ثبت نام کنکور سراسری 98 را می توان همانند روال سال های گذشته فرصتی مجدد برای ورود داوطلبان به دانشگاه ها در دوره های پردیس خودگردان و دوره های نیمه حضوری مجازی و غیرانتفاعی و روزانه و ظرفیت مازاد و نوبت دوم ( شبانه ) در سال تحصیلی جدید دانست .طبق هر ساله سازمان سنجش آموزش کشور بصورت اینترنتی و از طریق وبگاه سازمان سنجش ثبت نام کنکور سراسری 98 را انجام می دهد .داوطلبان متقاضی گروهای آزمایشی ا صلی یعنی  کنکور تجربی کنکور انسانی کنکور ریاضی کنکور هنر وزبان های خارجه گروه های آزمایشی شناور می توانند ثبت نام کنکور 98 را انجام دهند .

کنکور 98 چیست و چه تفاوتی با بقیه کنکورهای دیگر دارد؟

در کنکور سراسری 98 از جمله آزمون های پر اهمیتی است که همه ساله داوطلبان زیادی را برای ورود به دانشگاه می سنجد .در کنکور 98 همانند کنکور های سال های پیش رقابت زیادی بین متقاضیان وجود دارد .از آن جا که کنکور سراسری 98 در واقع نخستین کنکوری است که از جمله بزرگترین کنکور ها به حساب می آید . در کنکور سراسری 98 دو سری سوال در قالب نظام جدید و قدیم بین شرکت کنندگان پخش خواهد شدو سال 99 کنکور  به روال سابق برمی‌گردد .یعنی در کنکور سراسری 98 دو دسته سوال در اختیار شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت . هر ساله با توجه به ظرفیت دانشگاه های دولتی، آزاد و پردیس های خودگردان چیزی در حدود ۵ هزار نفر امکان قبولی در رشته پرطرفدار پزشکی رو دارند .در کنکور ۹۸ دو دسته از داوطلبان مربوط به پشت کنکوری های سال های گذشته  و پایه دوازدهم وجود دارد که لازم است در همان سال دو کنکور برگزار گردد تا داوطلبان نظام آموزشی قبلی به مشکلی برخورد نکنند .طبق آمار تعداد شرکت کنندگان رشته تجربی نسبت به سال های گذشته افزایش داشته است.

ثبت نام کنکور سراسری 98 

زمان برگزاری کنکور سراسری 98 کی است ؟

در معمولا ثبت نام کنکور سراسری 98 در اوایل بهمن ماه انجام می پذیرد .داوطلبان لازم است برای اطلاع دقیق از زمان ثبت نام کنکور سراسری 98 ابتدا سایت سازمان سنجش را چک بکنند که به محض انتشار اطلاعیه بتوانند برای ثبت نام کنکور سراسری 98 اقدام نمایند .زمان ثبت نام کنکور سراسری احتمالا اول بهمن لغایت هشتم بهمن ماه می باشد .که احتمالا داوطلبینی که در این بازه ثبت نامی موفق به ثبت نام نشده اند فرصتی چند روزه برای متقاضیان تعیین می شود که بتوانند ثبت نام کنکور سراسری را انجام دهند.

زمان برگزاری آزمون دانشگاه آزاد 98 کی است؟

از سال92 با هدف بهبود سطح کیفیت سوالات کنکور دانشگاه آزاد و کاهش اختلاف سطح پذیرش و آموزش بین دانشگاه های دولتی و دانشگاه آزاد, کنکور سراسری با کنکور دانشگاه آزاد 98 ادغام شد و داوطلبینی که مایل به انتخاب کد رشته محل های دانشگاه آزاد هستند می بایست در کنکور سراسری 98 شرکت نمایند. و پس از شرکت در آزمون سراسری 98  و پس از اعلام نتایج کنکور سراسری 98 در انتهای کارنامه بخشی با عنوان کد ثبت نام دانشگاه آزاد وجود دارد. این کد برای هر داوطلب مقفاوت بوده و خاص آن داوطلب می باشد.

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 98

با افزایش داوطلبین کنکور سراسری 98 و همچنین تمرکز انتخاب رشته بر روی رشته های پرطرفدار و پردرآمد گروه های آزمایشی مثل رشته های پزشکی کنکور سراسری 98 و رشته های مهندسی و رشته های برتر علوم انسانی کنکور 98، تفاوت سوال های نظام قدیم با نظام جدید در برگزاری کنکور سراسری 98 می تواند امر مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 98 را بیشتر با اهمیت سازد، برای مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 98 خود بر اساس رتبه قبولی در زیر گروه، قطبی یا بومی بودن رشته ها، ظرفیت رشته ها و دانشگاه ها، و فاکتورهای مهم قبولی در کنکور 98 می توانید با شماره 9099072943 بدون گرفتن پیش شماره و تلفن ثابت تماس حاصل نمایید.

نحوه ثبت نام کنکور سراسری 98 چگونه است ؟

نحوه ی ثبت نام کنکور 98 فقط به صورت اینترنتی و توی وبسایت سازمان سنجش انجام می گیرد . مدارک لازم جهت ثبت نام در کنکور سراسری 98 شامل کد سوابق تحصیلی و اطلاعات شخصی و تحصیلی می باشد . همچنین جهت ثبت نام در کنکور سراسری 98 باید حتما داوطلبان از بخش خریداری کارت اعتباری مربوط به هر کدام یک رشته ها اقدامات اولیه را انجام دهند. این کارت اعتباری ثبت نام هم مربوط به دانشگاه سراسری وهم مربوط به دانشگاه آزاد می باشد. داوطلبانی که قصد شرکت در دانشگاهی پیام نور و غیرانتفاعی و تربیت دبیر نیز دارند باید کارت اعتباری جداگانه تهیه نمایند . پس از طی شدن روند ثبت نام و دریافت کد رهگیری و شناسه اطلاعات مربوطه با دقت نگه داری گردد زیرا در سایر مراحل کنکور سراسری 98 الزامیست.

شرایط جدید ثبت نام در کنکور سراسری 98 به چه صورتی است ؟

داوطلبان باید از شرایط عمومی و اختصاصی برای ثبت نام در کنکور 98 برخوردار باشند که در ادامه بدان می پردازیم . شرایط ثبت نام کنکور سراسری 98 عبارتند از:سلامت جسمانی و عدم سوء پیشینه و اعتقادات مذهبی می باشند .که البته شرایط دیگری نظیر نداشتن سوء پیشینه و فساد اخلاقی و عدم سابقه عضویت در سازمان های غیرقانونی و عدم مخالفت ( دشمنی ، منظور اهتراض نیست ) به نظام جمهوری اسلامی ایران
   تبصره - درصورتی که داوطلب در گذشته نسبت به نظام جمهوذی اسلامی ایران اعتراضی داشته است ، می بایست تغییر نظر وی مشخص گردد . اعتقاد داشتن به دین اسلام و یا یکی از ادیانی که در قانون جمهوری اسلامی ایران تصریح شده است .ونیز می توان ازموارد دیگر به عدم اعتیاد به مواد مخدر اشاره کرد .

شرایط اختصاصی کنکور 98 سراسری نیز عبارتند از : متقاضیانی که از سال 64 به بعد تا کنون 2 بار با شرکت در کنکور سراسری روزانه پذیرفته شده اند ، امکان ثبت نام در کنکور سراسری 98 را نخواهند داشت .

شرایط  برگزاری کنکور سراسری 98

آن دسته ازداوطلبانی  که در یکی از رشته های مقطع لیسانس در دوره روزانه تحصیل کرده باشند ، طبق رای دیوان عدالت اداری در صورت پذیرش در رشته های دکتری پزشکی شامل پدندانپزشکی ، داروسازی و پزشکی در دوره روزانه امکان ثبت نام خواهند داشت .

آن دسته از داوطلبانی که دانشجوی دوره روزانه در یکی از مقاطع دکتری و یا کارشناسی ارشد و یا کارشناسی و یا کاردانی باشند حق ثبت نام در کنکور سراسری 98 را نخواهند داشت مگر درصورتی که تا اسفندماه 97 انصراف از تحصیل دانشگاه روزانه خود را بطور قطعی بدهند .

لازم به ذکر است داوطلبانی که در کنکور سراسری 97 شرکت کرده اند و در دوره روزانه پذیرفته شده اند می توانند پس از انصراف قطعی از تحصیل خود تا اسفند ماه 97 نسبت به ثبت نام کنکور سراسری 98 و پذیرش در دوره های غیر روزانه (پردیس خودگردان ، آزاد، مجازی و شبانه  و..) اقدام نمایند . اگر داوطلبی نیز در کنکور 97 در دوره های غیرروزانه پذیرفته شده باشد می تواند بدون آنکه نیازی به انصراف باشد در آزمون سراسری 98 ثبت نام نماید و پس از پذیرفته شدن در کنکور 98 نسبت به انصراف از دانشگاه قبلی خود اقدام نماید .داوطلبان متقاضی ثبت نام کنکور سراسری 98 باید دارای مدرک پایان تحصیل دوازدهم (دیپلم نظام قدیم ) و یا مدرک پیش دانشگاهی کسب کرده باشند ویا دارای مدرک فوق دیپلم باشند و نیز یا دارای مدرک یپلم چهارساله نظام قدیم باشند

مشاوران مجرب درخت دانش می توانند اطلاعات بیشتر در رابطه با ثبت نام کنکور سراسری 98 در اختیار شما عزیزان قرار دهند . کافیست با شماره گیری 9099072943 بدون گرفتن پیش شماره و از طریق تلفن ثابت تماس حاصل نمایید و با مشاوران مجرب ما در ارتباط باشید

  • ۹۷/۰۸/۱۴
  • ronia hosaini

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی